menabung nak?



hai awak semua! rndu aa kat korg. ehe. konon aje kn. lme ta mnaip neh. blog bswang laa plak. meh tlg buang swang kat blog neh. ta susa pun, main tiup tiup sudaa :)
MARI MENABUNG
persoalannyerr,

u all msti pnh mnabung kn?
ske mnabung x?

kcik kcik dlu msti ade tbung kn?
pnh dpt hdiah tbung ta bler buat bku bank kat skolah dlu?
amalan mnabung tuh brtrusan smpai sekarang o x?

ape yg sye phm tntg mnabung?

mnbung ialah kter smpan duit yg kter ade ke dlm tbung o bank. means ke tmpat smpanan duit laa kan. *berbelit belit mksud. lau kter mau smpan cket dr duit hrian kter, kter ley laa smpan kat lam tbung, tp bler tbung kter uhh pun ta mmpu nk mnampung duit yg ade, better simpan laa kat dlm bank. lebih selamat. duit tuh jugak maybe boley dgunakan utk mse dpn kter t. betul ta?

okay, neh mksud mnabung yg pling betul :)

menabung bermaksud menyimpan sebahagian daripada pendapatan yang diperoleh. Tabiat ini bertujuan menggalakkan simpanan untuk masa depan, mengurangkan sikap suka berhutang serta memupuk sikap berjimat cermat. Walau banyak mana pun wang yang diperoleh jika kita tidak merancang kewangan dengan betul, segala wang yang di peroleh akan hilang begitu sahaja. Amat penting untuk kita merancang perbelanjaan harian dan bulanan dan yang paling penting ialah pastikan setiap bulan kita ada menabung wang di dalam akaun simpanan sebagai jaminan masa depan selain untuk kegunaan saat-saat yang tidak diduga. *da phm kn?

so, ape lg, mari laa mnabung utk mse depan yg cerah.

" cket cket, lme lme jd bukit :) "

sye suka duit 50 sen.
mksudnyer, hnye duit 50 sen yg akn mnjd duet tbungn sye.
50 sen tuh best! *taktau npe :)

dlu duet cket, bley gne tbung nehh.
#konon jeh~
credit : azie :)

bler duet da makin byk, kne gne tbung besa cket.
#dan dan duet byk~
credit : angah && kak ngah :)
renung renung kan && slamat mnabung
*bley kn cmnehh? EHE
salam.

BERMIMPI DI LANGIT

16 comments:

  1. kalo cakap pasal menabung aje,
    cik tabung tu mesti semua spesis comel comel belaka :>

    ReplyDelete
  2. rajin jugak menabung. tapi bile tkde duit kecik, korek je tabung balik..huhu

    ReplyDelete
  3. heheh tabung teddy chubby tu sama ngan kita punya tapi dah penuh hehe


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/yes-aku-benci-kau-lalat.html

    ReplyDelete
  4. saya tak suka menabung hehe.. tp pernah lah menabung. kejap je, pastu duit yg kat dlm tabung tu mesti dikeluarkan jugak, hehe

    ReplyDelete
  5. skrg nyh saya menabung dlm purse saye jea.. mula2 bukak pas2 amek.. bukak lg pas2 amek.. bukak lg.. tgk2 da abis da duit.. hissh.. mmg sye mmg x pandai menabung.. :)

    ReplyDelete
  6. duit syiling lam kete ak bnyk..ak menabung lam kete terus..haha

    ReplyDelete
  7. lolx..dah lama xda tabung ni.. xpercaya tabung..sebab ada bad xperience..selalu kene korek dengan adik..ahaha..so sekarang ada duit jer simpan dalam purse..then esok g kat CDM...bank in jer trs..

    ReplyDelete
  8. comel sih tabung tuhh .


    Nak jadi femez ?
    http://pensildanbukunota.blogspot.com/2011/12/tutorial-jadi-femez.html :)

    ReplyDelete
  9. skit2 lma2 boleh pgi haji..hehe

    ReplyDelete
  10. alo alo...comelnye tabung dye..huhu :)

    ReplyDelete
  11. time sekolah dulu, rajin jugak la menabung nie. tapi sekejap jep. lame2 dah pupus. hee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ALL RIGHT RESERVED BY LANGIT MIMPI - COPYRIGHT © FANTASILANGITMIMPI