semua akan baik baik sahaja


bile hati sudah hilang erti kesabaran yang selama ini dismbunyikan, tangan pula memainkan peranan untuk menulis sedikit coretan di laman yang sudah lme bersawang ini. knp aku perlu membiarkan laman ini terus bersawang? sudah sekian lama aku tidak mencoret sedikit kata kata di laman ini. maaf. aku lebih suka menyembunyikan ape yg telah terjadi. kalau dulu, asl ade crite yg ingin d kongsikan, akan segera aku coret kan di laman ini. tp, sekarang? aku pun tak tahu knp mengapa && bagaimana? maaf, lg skli aku mngarut.

hmm. hidup terus berputar seperti mana berputar nya paksi bumi. adakah kenyataan yang aku buat ni betol atau aku sengaja mreka reka cerita? aku sndri kurang pasti. okay, abaikan kenyataan ini. tak penting.

bercinta smpai ke? bulan? bintang? atau ke mana? bg aku, aku inginkan percintaan sehingga ke syurga. bercinta smpai ke syurga. sweet kan kenyataan itu? bagi aku, agak terasa kepelikan bile kapel bercinta tp tak terfkir utk bersama slma slamanya. maybe mreka tuh smua tak brape nk matang lg kan. kalau aku? aku da ckup matang utk membahaskan soal ini. well, aku da banyak makan garam dengan kehidupan ini. sbb tuh aku tahu semua asam garam ragam manusia sekarang. okay, aku tipu. tak perlu percaya seratus peratus.

semalam yang penuh dengan kesedihan, adalah bahagia yang tiada pada esok esok hari yang akan tiba. derita adalah bahagia. antara derita dan bahagia, aku pilih derita. tiba tiba terngiang ngiang lagu ahli fiqir bertajuk derita merindu. okay, dah ckup telinga aku mendengar. jari jemari mula memainkan semula peranannya.

apa lagi yang harus aku coret kan dilaman ini? kehilangan? aku tidak mahu kehilangan ape yg pnh aku miliki. kehilangan apa yang pernah mnjadi sbhagian dr hidup aku. aku mula mngelamun dan yang terlintas di fikiran aku adalah ------ mereka. hmm, cpt sungguh masa berlalu. rasa macm ta ckup utk aku hrgai mereka semua. bler semuanya hilang, baru sekarang aku mau mencari cari di balik lipatan kenangan. semua itu sudah menjadi kenangan. kenangan yang tak mungkin terpadam di dalam memori simpanan aku.

semua cerita aku pada coretan kali ini adalah coretan rindu. hanya aku dan mereka yang boleh memahami. mungkin juga mereka yang pernah menghadapi perkara yang sama. sama spt aku.
aku hanya dapat memahami semua ini ketika aku yang lalui semua itu. kenangan adalah hasil dari ape yang kita lalui. yang istimewa buat dri kita sndri. bukan bermakna utk org lain. oleh sbb itu, biarlah aku yg mympannya sndri && ini semua adlh crita biase yg takde menariknya buat kalian smua. namun, ia adlh sbhagian dr detik detik paling berharga buat dri aku.

boleh tak kalau aku katakan aku nak lari dr org org yg aku syg && tak lpe jugak dr org yg sygkan aku. uhh, ape yg ade dlm fkiran aku skarang? sbnarnya aku terlalu kusut dgn smua ini. aku seakan akan ingin mlarikan dri dr sgala mslah. macm laa larat sgt aku nk lari. okay, aku tahu, setiap mslah pasti ade jln pnyelesaiannya. jgn jd macm budak yg nk trjun bangunan tuh pulak. itu bukan myelsaikan masalah, tp menambah nmbahkan lg mslah ade laa. okay, aku msih lg berfkiran waras. tak mungkin aku akn mlakukan perkara bdoh spt itu.

sudah cukup laa aku berkias kias buat kali ini. mungkin jari jemari aku sudah cukup letih untuk menaip. (baru taip sket. haha *mood serious kembali) aku harap segala kekusutan akn terlerai.
okay, minggu ni minggu mendiamkan dri. tnpe perlu berkata kata tntg ape yg kurg pnting bg aku. trpkse lpekan sketika soal mslah mslah yg mnyemakkan akal dan fkiran aku. ape yg lbih pnting yg perlu aku pkirkan adelah EXAM. makin lame, makin hampir plak kn? pejam celik, sedar ta sdar, tmbah tolak darab bahagi, ag seminggu lebey kot. main gler exam kali nehh. sbar sbar, "ALL IS WELL" tringat plak cter 3 IDIOT tuh. nway, SENYUM && TAK PERLU KATA APA APA :)

::: mood sekarang, sedetik lebih by anuar zain :::



BERMIMPI DI LANGIT

4 comments:

  1. HAHA syud ta di sgke kaw memg pndi mgarang HAHA bleh dpt A+ HAHA aipp! mood serius! sy rindu syud! pengalaman mendewasa kn kn kn! gud luck final syg! akj lgi yer sem neh ;p

    ReplyDelete
  2. nice..follow me..check out my site..dear diary..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ALL RIGHT RESERVED BY LANGIT MIMPI - COPYRIGHT © FANTASILANGITMIMPI